авг. 29, 2018 Цъкни тук 0 comment

Как да се подготвим за актуализациите в мобилното насочване и изключване в Google Ads (AdWords) или Как да кажем ‘Довиждане’ на мобилните приложения след м. септември 2018 г.

Според тази статия от Помощният център на Google Ads: https://support.google.com/google-ads/answer/9051067

“От септември 2018 г. Google ще започне да опростява контролите за насочване и изключване за рекламите в дисплейната мрежа на Google за мобилни устройства, за да Ви улесни да достигате до все по-големия брой мобилни потребители. В резултат на тези промени може да установите значително увеличение в трафика от мобилни приложения или трафика в мобилната мрежа (в зависимост от текущите Ви настройки).”

(Тази статия беше редактирана около 3 (три) пъти през м. август 2018, така, че се надявам да намеря/намерите същoто съдържание, ако я посетите днес 🙂 Отделно от това, вече не се показва ‘дата на последна редакция’ на края на всяка статия в Помощният център на Google Ads …)

Тази промяна означава, че няма да имаме пълен контрол върху рекламите от кампаниите в Дисплейната мрежа т.е. те ще се показват в мобилни приложения!

В момента имаме възможност да използваме специалното разположение “adsenseformobileapps.com”. Когато поставим това разположение в списъка с изключване в дадена кампания, рекламите не се показват в мобилни приложения.

Според статията:

Оттегляне на изключването на разположението „adsenseformobileapps.com“: Изключването на разположението „adsenseformobileapps.com“, което дава възможност за общо насочване и изключване на рекламни места в приложението, ще бъде премахнато. След като това изключване бъде премахнато, кампаниите ще започнат да отчитат трафик от приложения.

За момента, в настройките на кампанията имаме опция ‘Specific targeting for devices’ :

Google Ad Display Network Settings Devices

 

ЛОШАТА НОВИНА: ТАЗИ НАСТРОЙКА ЩЕ БЪДЕ ПРЕМАХНАТА!

В статията се казва:

Опростено насочване по устройство: Насочването по устройство ще бъде консолидирано до 3 типа устройства – компютри, мобилни устройства и таблети. Ако преди сте насочвали по конкретни мобилни категории, като мобилни приложения, заставки за мобилни приложения или мобилна мрежа, вече ще насочвате към всички разположения за мобилни устройства. По подобен начин, ако преди сте насочвали по приложения за таблети, заставка за приложения за таблети или мрежа за таблети, вече ще насочвате към всички разположения за таблети. ”

След прочитането на този текст, разбираме, че ще се наложи да изключваме мобилни приложения ръчно … и едно по едно … кампания по кампания .. приложение по приложение…

Решението:

Да сложим ВСИЧКИ мобилни категории (app categories) в един Placement exclusion list и да го приложим към всички кампании.

Как да направите това в новия, Google Ads, наричан от Google – ‘интерфейс’ 🙂

 

  1. Избирате ‘Placement exclusion list’ от меню ‘Tools’

 

 

2. Натискате бутон ‘+’, за да създадете нов Placement exclusion list

 

3. Давате му име, например, ‘App categories’

 

4. Трудната част: Трябва да цъкнете 140 пъти, за да включите в списъка ВСИЧКИ категории. (84 пъти за всяка категория в App Store и 56 пъти за всяка категория в Google Play)

 

 

(Към днешна дата (29.08.2018 г.), трябва да изключите категорията ‘Windows Phone Apps’ на ниво кампания. Тази категория не е налична в Placement exclusion list, така, че трябва да я добавите ръчно към всяка кампания, едно по едно…)

 

 

5. Прилагате списъка към всички кампании:

5.1. Селектирате всички кампании в Дисплейната мрежа, които имате:

 

 

5.2. Edit -> Edit targeting -> Placement exclusion lists

 

 

5.3. Прилагате списъка към всички избрани кампании:

 

 

5.4. Натискате ‘Preview’ и след това ‘Apply’

 

 

ГОТОВО!

Pекламите от кампаниите ни в Дисплейната мрежа няма да се показват в мобилни приложения!


Допълнение: За всички опитни потребители, които работят с AdWords Editor, изключването на всички категории мобилни приложения е лесно и бързо.


Статията на английски, може да прочетете тук


 

Любомир Попов е сертифициран Google AdWords, Google Analytics и Bing специалист. Занимава се професионално с PPC от 2011 г. Преди това се е занимавал успешно със SEO и програмиране.
Интepecитe мy вĸлючвaт вcичĸo в cфepaтa нa онлайн мapĸeтингa и rock музиката. Основател на СЕМ БГ (sem.bg), Google Partner агенция.