Тестове с разширени Google Sitelinks
Google експериментира с промени на т.нар. Sitelinks (‘връзки към сайта’), като разширява големината и съдържанието на тези ‘връзки към сайта’ в резултатите от търсенето.
Новият външен вид прави връзките към сайта, по-големи и в допълнение показва част от meta desription и URL, ето така:
Sitelinks са част от резултатите на Google от 2006 г., но те винаги са били ограничени до 8 бр. и изглеждат така:
Експериментът с новите sitelinks е най-вероятно по държави. Потребители в Англия, Испания, Германия и Япония са видели разширените връзки към сайтовете спорадично.
Този експеримент вече се наблюдава и в България.
Кое е важното от гледна точка на оптимизацията на сайт в случая?
1. Новата версия на тези ‘връзки към сайта’, заемат значително повече пространство. Това означава:
* Ако има много Google реклама (AdWords реклами) по дадена ключова дума
* Даден сайт има генерирани sitelinks
* Този сайт е номер 1 в Google
Пространството, заето от реклама с Google AdWords и този сайт, който е номер 1, ще заемат ГОЛЯМО пространство в страницата, и на практика почти цялата страница. Ето защо вече ще бъде много трудно да бъдеш на първа страница в Google, (освен от 1 до 3 място…) просто няма да има свободно място…
Какво трябва да промените (,ако имате sitelinks към Вашия сайт):
Тъй като разширените връзки към сайта съдържат целевия URL адрес, заглавие и откъс от описанието, добра идея е да проверите страниците си:
1. Уверете се, че имате добро описание в meta description tag, което изглежда професионално, когато са показани само първите 40 знака.
2. Уверете се, че имате ‘хубав’ целеви URL. (От Webmaster tools)
2. Уверете се, че имате атрактивно и по-кратко заглавие.