Какво е PPC?
PPC е съкращение от Pay Per Click (Плати за клик). Една от най-популярните (поради това, че е собственост на Google) e системата Google AdWords.
Общата идея на всички PPC системи е следната:
Рекламодателят заплаща само за кликвания върху рекламата т.е. дори Вашата реклама да се е показала 100 000 пъти, ако никой не е кликнал върху нея, няма да платите нищо.
Друга положителна страна (освен горното) на PPC метода е връзката с хората, които търсят.
Пример:
– Решавате, че ще рекламирате Вашия сайт по думите ‘оптимизация на сайт’ и ‘SEO оптимизация на сайт’.
– Стартирате Вашата рекламна кампания (с наименование ‘Оптимизация на сайт’) със зададени фрази ‘оптимизация на сайт’ и ‘SEO oптимизация на сайт’
– Google AdWords показва Вашите реклами само тогава, когато някой търси фразите ‘оптимизация на сайт’ и ‘SEO oптимизация на сайт’.
– Вашите реклами се показват само на хората, които търсят точно тези две фрази.
– Ако включите във Вашата кампания и партньорите за търсене на Google, Вашите реклами ще се показват и при търсения в тези сайтове.
Още една възможност е включване в избрани партньорски сайтове на Google, където вашите реклами се показват в предварително определени и договорени